Thursday 22 February 2024

Makin Dewasa

 Assalamualaikum and happy friday

Alhamdulillah masih sihat and happy. Terima kasih ya Allah atas nikmat ini. Semoga lebih bersyukur. Amin. 

Makin bertambah tahun semakin bertambah umur, semakin kita jadi dewasa. Ya aku kini dewasa. Hal2 kecil ditepikan, fokus pada masa depan. Kawan-kawan pun dah ramai menjadi isteri atau menjadi ibu. Aku ? Jodoh dan rezeki kan rahsia Allah, selagi bernyawa kita berdoa. Enjoy every moment and syukuri apa yang ada. 

Okey macam ni, aku klau dah start tulis blog ni, maksudnya ada something yang aku nak luahkan tapi terlalu berat untuk cerita. kat sini ibarat diary maya yang aku tak la specific sgt tapi happy to share my story here. 

Cerita dia gini, ada la terasa sikit, tak banyak, biasa la manusia ada je tak kena kan. Aku terasa la bila sekrang aku bukan lagi yang ter-penting dalam hidup dia (my friend). Bila dia lebih selesa minta atau bercerita pada orang lain. Dulu aku la yang dia cari dulu. aku la yang dia akan minta tolong. Aku faham, kita takkan selamanya menjadi yang terpenting untuk seseorang. kita akan membesar dan akan face new experience new people new friends. ye tersedih sikit, almost nangis la tapi tenangg lagi hahha. aku bukan lagi orang dia cari, baik aku terima. tapi .. sedih. hah gitu . tapi aku luahkan je, tak simpan lama. biasa la manusia. Aku sentiasa akn doakan kawan2 aku agar sentiasa dilindungi Allah dan sihat hendaknya. 

Bagi aku, semakin besar no umur aku, makin kecil circle aku. Aku mula fokus pada yang penting je. 

Wahai sahabat, aku syang korang, maafkan aku jika ada kata2 atau tindakan aku menguris hati korang. dan juga, terima kasih sape2 yang tersinggah baca blog ni. 

-NS

No comments:

Post a Comment

Makin Dewasa

 Assalamualaikum and happy friday Alhamdulillah masih sihat and happy. Terima kasih ya Allah atas nikmat ini. Semoga lebih bersyukur. Amin. ...